Название работы
План—конспект урока по теме: What Do You Know About the Capital of Your Country?
Автор:
Салий Любовь Сергеевна
учитель английского языка
МАОУ СОШ №2 села Успенского муниципального образования Успенский район
Описание работы
Работа состоит из плана-конспекта и презентации к уроку английского языка по теме «What Do You Know About the Capital of Your Country?» для 7 класса к учебнику В.П. Кузовлева. В конспекте подробно описан каждый этап работы на уроке с учетом формирования универсальных учебных действий. Для каждого задания прописаны цели и даны подробные ответы учащихся к упражнениям.
Тип урока: урок комплексного применения ЗУН учащихся
Цели:
социокультурный аспект — учащиеся знакомятся с достопримечательностями Лондона и Москвы;
развивающий аспект — развитие способности к формулированию выводов из прочитанного;
воспитательный аспект — воспитание уважения к памятникам культуры;
учебный аспект — формирование лексических навыков говорения;
сопутствующая задача: развитие умения читать и воспринимать на слух сообщения с извлечением конкретной информации.
Действия учителя | Деятельность обучающихся | УУД | |
I. Организационный момент
Актуализация знаний Постановка учебной задачи
II. Основной этап. Аудирование Pre—listening «Открытие нового знания»
Первичное закрепление
Listening (cо зрительной опорой) SB стр 162-163.
After—listening Работа с учебником. SB стр 168 у. 1. 2) Самостоятельная работа с проверкой по тексту.
Повторение изученного материала.
Самоанализ и самоконтроль.
III. Заключительный этап. Рефлексия деятельности.
Итог урока | Приветствие: Good morning! Объявление темы и цели урока (демонстрация презентации 1) Работа по картинкам) Look at the pictures and say what is it?
Guess , what topic of our lesson will be today? What do you think we’ll talk about? (слайд 1-5) Right. The topic of the lesson is What are the most famous sights of your country?
First of all we need to learn new words. (слайд 6) Make sentences with these words.
Well. And now you’ll hear the dialog. Ron and Fanny are telling their relatives about trip to London.
What did you learn about London? Decide if the following sentences are true, false or unstated according to the story.
Moscow, the capital of Russia, has a long and interesting history. Look at the exercise 2 page 164. Make up sentences who contributed to building and decorating Moscow?
.Let’s remember, what articles are used with the nouns that means the professions and buildings. And now open your activity books at p. 119. Ex.1. Make up sentences using the words from the box.
And now what can you tell your foreign friends about Moscow? Use new words to complete the sentences.
What have you learnt and done at this lesson?
Today we’ve learnt to make sentences, to tell about cities and countries, use articles and we’ve learnt some history of Moscow. Your home task is to read (Reader)p.69 ex.1, p.120 ex.2 (AB). Выставление оценок учащимся.
| Приветствие: Good morning!
Trafalgar square, National gallery, Tower bridge, the statue.
P1 – I think we’ll talk about London. P2 – The topic of our lesson is sightings.
Reading words by chain.
P1 – My dream is to see ancient masterpiece. P2 – Masters should restore unique paintings. P3 – The fortress was founded in honor to the tsar.
Аудирование
P1 – F P2 – Т P3 – Т, и т.д. с доказательствами из текста.
1. The English painter Gainsbourg painted beautiful pictures. Gainsbourg, an English painter, painted beautiful pictures. 2. The famous garden designer Brown designed wonderful gardens. Brown, a famous garden designer, designed wonderful gardens. 3. The English writer Kipling wrote many books for children. Kipling, an English writer, wrote many books for children. 4. The Scottish engineer Bell invented telephone. Bell, a Scottish engineer, invented telephone. 5. The most famous British architect Foster has designed a lot of buildings. Foster, a famous British architect, has designed a lot of buildings.
1. founded 9. magnificent 2. Later 10. galleries 3. fortress 11. rare 4. restored 12. paintings 5. churches 13. masters 6. buildings 14. house 7. design 15. masterpieces 8. cathedral
P1 – I have learnt some information about London, West Minster Abbey, St.Paul’s Cathedral. P2 – Today we have learnt to use new words about sings in Russia and England. P3 – We’ve used articles with different professions. P4 – We’ve learnt to make up sentences and talk about sights.
|
нравственно-этическая ориентация прогнозирование целеполагание
постановка и решение проблемы
умение свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации
логические действия
смыслообразование
|
ПЛАН УРОКА:
Этап урока | Приемы и методы | |
1 | Организационный | Создание проблемной ситуации, побуждение к поиску решения проблемы |
2 | Основной | Компьютерный метод, поисковое чтение, проблемная ситуация, |
3 | Заключительный | Рефлексия |