Разработка урока
THE SEASONS
Введение новой лексики по теме “ THE SEASONS ” и её первичное закрепление
Задачи
Обучающие:
Учить учащихся правильно строить предложения на английском языке по теме, организовать практику устной речи на английском языке.
Учить учащихся использовать в речи временные формы Present Simple и Present progressive.
Способствовать формированию у учащихся навыков социолингвистической и лингвострановедческой компетенций.
Развивающие:
Развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности.
развивать интерес к иноязычной культуре ,
Воспитательные:
Воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе.
воспитывать бережное отношение к собственной культуре и культуре других стран
развитие диалогической речи
развитие навыков письма и аудирования;
развитие навыков грамматики
Тип урока:
Урок закрепления пройденного материала
1.Начало урока. Вводная часть.
Hello children! It’s spring and the days are getting warmer. I like the weather in spring very much. Do you like the weather today? I like spring very much. What’s about you? What season is your favorite season? What do you usually put on when the weather is warm? And in a cold weather .What do you think – what shall we talk today about? Of course about the seasons of a year and style of clothing.
Answer the questions.
1. Which season is cold?
2. Which season is hot?
3. Which season is rainy?
4. Which season is snowy?
5. Which season is cloudy?
6. Which season is warm?
2. Повторение и закрепление пройденного материала.
а) Хоровое произношение слов cold, hot, rainy, snowy, cloudy, warm, spring, summer, autumn, winter.
b) Continue my sentences!
Winter months are … Spring months are … Summer months are … Autumn months are …
c) Работа в группах – выбрать слова, соответствующие определенному времени года. Работа по карточкам. Ответы должны быть следующими:
Winter:
Cold, freezing, snowy, snowman, snowflakes, snowball, skiing, skating.
Spring:
First flowers, warm weather, snowdrops, running streams, melting snow, first leaves, singing birds.
Autumn:
To rake leaves, windy, cloudy, rainy, strong wind, cold rain, bright leaves, first snow
Summer:
Hot, sun, shining brightly, to swim, to play football, beautiful flowers, blue sson.
ky, sunflowers, mushrooms, berries, to pick flowers.
3. Развитие навыков говорения
a) Let’s describe your favorite season! The others will try to guess your favorite season. Example:
It’s windy. The weather is cool and cloudy. There are many leaves falling from the trees. They are colorful – yellow, orange, red, green… The children are raking leaves from the trees.
b) The weather forecast for today – конкурс дикторов.
What should we wear today? Let’s look our clothes in the wardrobe.
Задание: проговорить слова, используя артикль a/an; — с следующими словами:
Cap, blouse, shorts, T-shirt, trainers, tie, dress, skirt, hat, suit, socks, shoes, gloves, scarf, raincoat, umbrella, boots.
5.Закрепление введенного материала. Present Simple.
What do you usually wear in winter?
What do you usually wear in spring?
What do you usually wear in autumn?
What do you usually wear in summer?
And what are you wearing now? Present progressive.
Do you like your school uniform? What kind of uniform would you like to wear?
Показ слайдов с образцами школьной формы для девочек и мальчиков.
What is this girl wearing? And that girl? What is this boy wearing? And that boy?
What model do you like best of all?
6. Развитие навыков чтения.
Children! Great news! We are invited to visit Alaska! (Слайды с видами Аляски). Let’s surf the internet and find some information about Alaska. (Culture Corner, p. 91).
Хоровое чтение за учителем, далее чтение по одному.
7. Развитие навыков диалог. речи.
What’s the weather like in Alaska in spring? ( in summer? In autumn? In winter?)
Let’s make some preparations for our trip. First of all, let’s pack our luggage. What would you put in your suitcase? (Ответы учащихся). And now we’ll go to the supermarket to buy some clothes. (Диалог между продавцом и покупателем. –стр. 92, упр. 2. По аналогии учащиеся строят свои диалоги.
Now we are ready to travel to Alaska. They say dreams come true and perhaps one day you’ll visit Alaska and enjoy it’s picturesque views .
Подведение результатов урока. Домашнее задание – назвать место, которое хочешь посетить и написать список вещей для путешествия.