Открытый урок английского языка по теме «Бросить вызов» судьбе в 8 классе.
Учитель Новицкая Елена Николаевна
Цели урока:
1.Создать условия для формирования иноязычной коммуникативной компетенции через систему традиционных и ситуативных упражнений
2.Формировать и совершенствовать уровень мотивации к овладению межпредметными знаниями;
Задачи урока:
1.Содействовать формированию положительного отношения к знаниям и процессу учёбы
2.Продолжить формировать следующие специальные умения:
-произносительные навыки учащихся.Обеспечить входе урока повторение усвоенных лексических единиц по теме.
-чтение с целью понимания основного содержания.
-восприятие на слух аутентичной речи на английском языке.
3.Продолжить расширение общего и филологического кругозора.
4. Развивать спонтанную речь учащихся.
5.Развивать память и мышление.
6. Развивать познавательный интерес учащихся.
7. Учить проявлять интерес и уважение к людям, которые оставили свой след в истории человечества.
8.Воспитывть толерантное отношение к людям с ограниченными возможностями.
Пособия:
_мультимедийная установка
— текст для чтения « Безбилетный пассажир»
— текст песни «Лимонное дерево»
-аудиозапись песни
-аудиозапись диалога о путешествии в Париж
-таблицы для заполнения по аудированию
Ход урока:
Приветствие. Разминка.
-Hello everybody! Today we have our revision lesson on “Challenge”. We have a lot of things to do and discuss. We are going to speak about challenging jobs and unusual people we admire and are proud of.
СЛАЙД 1 To begin with let’s remember what the word “ challenge” means.
( ответы детей)
— a new or difficult task that tests smb’s abilities and skills.
-an invitation or a suggestion to somebody that they should enter a competition, a fight
СЛАЙД 2
Now let’s read and translate what other people think about challenge.
Основная часть урока
1) Now please think about challenges for different people. For example, riding a bike for a young child who is just learning to ride is a challenge. Have you got any ideas?
(Примеры детей)
-doing extreme sports
-speaking English in front of the class
-taking part in a competition
-having a dangerous job
2)
СЛАЙД 3
You have said that having a job may be challenging. Look at the pictures, name a profession and give a short definition of it.
A chef is a person who is a chef cook especially in a restaurant or a hotel, usually responsible for planning menu.
An archaeologist is a person who studies prehistoric people and their culture.
A lawyer is a person whose profession is to give legal advice and assistant to clients and present them in court.
A holiday representative is a person employed by a holiday company to help to look after people who are on holidays.
A hairdresser is a person who cut or organizes hair.
A surgeon is a person who operates people to save their lives.
An architect is a person who designs and supervises the constructions of buildings.
A plumber is a person who installs and repairs pipes.
An electrician is a person who installs and repairs electrical equipment.
CЛАЙД 4
Do you think these professions are challenging? Why / why not?
3)
СЛАЙД 5
You know that people of different professions need to have certain character qualities. What kind of person should these people be?
4)
СЛАЙД 6
Did these people challenge themselves and the world? I think they did. We read and talked a lot about the people you can see. I would like you to summaries that information and say some words about them.
Williams sisters are the first sisters to have won so many titles in tennis. They have revolutionized the world of women’s tennis and made it much more popular.
Lance Armstrong is a cyclist. He participated in the Olympic Games twice, got cancer in 1996,set up a foundation supporting cancer research, recovered from cancer in 1997, won Tour de France5 times and published his autobiography.
Christopher Reeve was a successful actor, famous for his Superman films. But he was paralyzed after an awful accident. He pulled through. After that he was more active than most able people. He helped disabled people And promote research into spinal injuries.
David Beckham played for England 43 times as the team captain, known as the best scorer in England. In 2003 he went to Spain to play for Real Madrid for 4 million dollars.
5) It is time to check your homework. I hope you prepared your presentations about the campaigners. Let’s start!
СЛАЙДЫ 7-11
7- Martin Luther King
8-Mother Teresa
9-Nelson Mandela
10- Emilie Pankhurst
11- Andrei Sakharov
СЛАЙД 12-13
Thank you very much. Now think please and answer the question: Why do people respect them?
This scheme will help you.
СЛАЙД 14 Go on please and complete the sentences.
СЛАЙД 15 The next question is –How do people honor them?
6) CЛАЙД 16 Музыкальная пауза. Now let’s have a music break. You will listen to a song “Lemon tree”. I will give you texts of the song but there are some missing words in it. You should complete the gaps.
7) Работа по грамматике. It’s time to speak about grammar. We have already talked a lot about Present Perfect. So, how is Present Perfect formed? (Ответы детей).
What about time expressions which we use with Present Perfect? Do you remember the poem?
Lately, ever, never, since,
Learn what each word here means!
Just, already, not yet, yet,
Present Perfect will be glad!
Well done! Now you will work in pairs. You have students’ A and students’ B pair work sheets. You should find out about the members of the swimming team. You have got 3 min. to complete the task. ( Дети работают в парах) см. Приложение 1
8) Аудирование.
Now you are going to listen to the dialogue between Stephan and Emma. They are talking about their experiences in Paris. Listen and complete the table with + or – ( Приложение 2 упр.1)
Well done! Let’s do ex.2 and 3 ( Приложение 2 упр. 2 и 3)
9) Чтение. Текст « Безбилетный пассажир». Ответы на вопросы. ( Приложение 3)
3. Завершающий этап.
Домашнее задание.
Your homework is to write a short interview with Roman Venkov in the form of dialogue.( ex.3)
Комментарий к уроку.
Урок, который был предложен вашему вниманию, являлся заключительным уроком по теме “Challenge”. На предыдущих уроках были введены и отработаны лексические единицы и обороты речи по теме, также отрабатывались навыки монологической речи. Задачей данного урока было проверить и закрепить усвоение пройденного материала, способности пользоваться лексическим и грамматическим материалом в диалогической речи и при чтении незнакомого текста по теме урока. На уроке решались образовательные, воспитательные и развивающие задачи, выполнению которых способствовали технические средства, использованные на уроке.
В результате учащиеся продемонстрировали хорошую работоспособность и интерес к уроку. Хочется подчеркнуть высокую эффективность уроков, на которых используется мультимедийная установка. Расширяются возможности учителя и учащегося, повышается мотивация детей, интерес к учёбе, класс лучше понимает и усваивает учебный материал.