Конспект урока на тему «Exotic Festivals»

Exotic Festivals.


Цель урока: обобщение материала по теме «Праздники», сравнение национальных праздников разных стран, нахождение различий и сходных черт и выход на самостоятельное неподготовленное высказывание через групповое обсуждение.


Образовательные цели:

  1. Знакомить учащихся с праздниками других стран с целью формирования лингвострановедческой компетенции.

  2. Продолжить формирование навыков говорения с использованием опор и последующим выходом на самостоятельное монологическое высказывание.

  3. Продолжить формирование навыка чтения текста с запрашиваемой информацией.

  4. Формировать навык аналитического чтения с последующим составлением сравнительной таблицы.


Развивающие цели:

1. Развивать у учащихся внимание и память при чтении текстов и умение отбирать нужную информацию.

2. Развивать надпредметные умения сравнения, анализа и синтеза и аргументированного выражения своей позиции.

3.Формировать коммуникативной компетенцию.

4. Развивать лингвострановедческую компетенцию.


Воспитательные цели:

  1. Воспитание толерантного отношения к представителям других культур в различных ситуациях.

  2. Расширение кругозора.

  3. Воспитание культуры общения при ведении дискуссии и работе в малых группах.
















Level: grade 10.

Skills: main -speaking, additional — reading, writing.

Language focus: lexics of topic “Exotic festivals ”.

Text book: New Millennium English, Unit 3: “A time to celebrate” Lesson 8 “Exotic festivals ”.

Time: 30 minutes.


Procedures:

I. Lead in.


Let’s imagine, that today we are participants of the international conference “Keeping national traditions in a Globe Village”.

The goal of our conference is to find common features and differences in cultures of different countries.

So, I’m glad to see groups of students from Great Britain, Canada and Russia.

1. Look at these photos. What are your associations with them?

  1. Can we call these festivals exotic? Why?



Today we’ll learn to speak about exotic festivals in different countries and create our own festival using our active vocabulary and new information.

II. Pre – reading.

1. Can you name those things that make a festival unusual, special and exotic?

(T. puts on the board the answers in the form of clusters).





III. While Reading.

1. I’ve prepared small surprises for my foreign guests. Here are texts about your national festivals. In groups read them and fill in the clusters.


2.T.puts the clusters on the board.

Now, each group of students tells us about their festivals, but do not name them. The rest groups listen, choose the photos, which illustrate this festival and try to guess its name.


  1. Now, look at the clusters again and say, what common features there are in these different festivals. What special and unlike things can you find?

  2. Are you sure, that we can save national features of our cultures living in a Global Village?


IV. Post Reading.

1. So, I can make a conclusion of our discussion and say that we can save our identities, our national roots. And let’s prove it and create a festival for our annual conference. Let’s mix groups and make them international. Each group will create only one or two points for the festival, but mind, please, that it should be one common festival.


(For each group T gives tasks: 1. think about the date of the festival and special food. 2. Create costumes and festivities. 3. Think about the idea of the festival).


2. Now let’s look at our new festival. Present your ideas.

What names do you suggest for our festival?

And can we say that our small project is an example of globalization?

Is it a good example and why ?


At home: Prepare a presentation of your festival on TV in a program “Round the World”. In your speech tell people about the idea, costumes, food and festivities of our new festival, using the information of our lesson.























3


Свежие документы:  Урок английского языка в 8 классе по теме: "Saint Valentine’s Day"

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: