Урок английского языка в 7 классе «Прогрессивная школа»

Урок английского языка в 7 классе

Тема «Прогрессивная школа»

Подготовила учитель английского языка Миронова Е.А.

Цель урока:

Знакомство учащихся с британской прогрессивной школой Summerhill, правилами поведения в школе и с российским интернатом «Феникс»


Задачи урока:

  • Совершенствование речевого умения (монологическая речь).

  • Развитие навыков аудирования.

  • Развитие способности к формулированию выводов на основе прочитанного.

  • Формирование способности к коллективной работе в группе.

  • Формирование положительного отношения учащихся к обучению.


Языковой материал: to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to


Ход урока

  1. Организационный момент

Цель: создание условия для успешного повторения и изучения нового материала, создание ситуации успеха для каждого учащегося.

— Good morning, children.

— Tell me, please, who is on duty today?

— What date is it today?

— What is the weather like today?

Who is absent?


Сообщение темы и цели урока.

-There are many schools in Great Britain. In British culture schools have names. Most of them are traditional but Summerhill is a famous progressive school. All children want to go there. And what it is like we‘ll learn today. That’s why the theme of our lesson is «Progressive school».

Today we shall work in groups and we shall read the text about this school.

Фонетическая зарядка

— First I want to make sure you know the right reading of these words.

Take these papers and put a tick in the correct box. Then listen, check and repeat.




[ ai]

[εә]

[ei]

Education




rarely




Biology




break




Science




their




timetable




either




eight




high




qualification








  1. Опрос учащихся по заданному на дом материалу

Цель: актуализация опорных знаний, поддержание положительных мотивационных состояний

Задачи: установить правильность и осознанность выполнения всеми учащимися домашнего задания; устранить в ходе проверки обнаруженные пробелы в знаниях.

Now, boys and girls, we continue our lesson by going over your homework. You were to read the texts on page 17, is that right? Let’s take a look at it and make sure you have understood everything. (Фронтальный опрос)

Now tell me, please, are the following statements true or false?

  1. In Great Britain schools have names.

  2. If children are absent from school they mustn’t bring a note from parents.

  3. In England students usually stand up when they answer.

  4. The pupils call teachers Miss|Mrs with the surname

  5. There is Mary Hampden School in Britain.

  6. There is School № 11 in Scotland.





  1. Изучение нового учебного материала

Цель: введение и семантизация новых ЛЕ по теме.

Задачи: записать на доске, объяснить правила произношения, техники чтения новых лексических единиц, автоматизировать новые ЛЕ в устной речи и чтении.



Введение и автоматизация новых лексических единиц

Here is a list of words you are most likely to need or want to know:

to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to

  • Устное введение каждой новой лексической единицы (серия МФ)

  • Запись на доске + объяснение

  • Фон. отработка (хоровое и индивидуальное повторение)

  • Семантизация в речи

Проведение физкультминутки

Hands on the head,

Hands on the hips,

Hands on the table,

Hands like this.

Hands on the shoulders,

Hands up and down,

Hands behind the head

And sit down!



Работа в группах(10 мин)

Учебный материал упр.1 с. 18-19.

-Summerhill is called a progressive school. And what is it like?



Класс делится на 3 группы (A, B,С).

Цель работы: самостоятельно прочитать текст с целью общего охвата содержания. (С – для более подготовленной группы). Учащиеся получают карточки с вопросами по тексту.

— Read the text and answer the questions



Задание для 1 группы

Текст А

  1. Where is Summerhill?

  2. How old is it?

  3. How many students are there in Summerhill?

  4. Is there a timetable?

  5. Is the education free in this school?



Задание для 2 группы

Текст B

  1. Do all schools have rules for students?

  2. What are pupils not allowed to do?

  3. How should pupils address a teacher?

  4. When should pupils come in class?

  5. Should there be any rules at a progressive school?



Задание для 3 группы

Текст C

  1. Is Phoenix a progressive school?

  2. Are there any troublemakers in this school?

  3. Do the children have classes according their age?

  4. Who makes the rules at this school?

  5. Would you like to go to such a school?


Учащимся даются 5-10 минут для работы, а затем они выбирают одного докладчика от группы.




  1. Закрепление учебного материала

Цель: формирование у учащихся навыков аудирования

Развитие навыков аудирования

Докладчик знакомит весь класс с прочитанной информацией, отвечая на предложенные ранее вопросы.

После каждого ответа, при помощи тестового задания проверяется насколько учащиеся поняли данный текст.

Слайд 1

Тест к тексту А

  • This story is about….

  1. a school b) a hospital c) a magazine



  • Summerhill is…

  1. an ordinary school b) a traditional school с) a progressive school


  • In this school the education is…

  1. free b) not free c) strange







Слайд 2

Тест к тексту 2

  • All schools have….

  1. rules for students b) rules for parents c) rules for doctors



  • Pupils are not allowed to…..

а) have cigarettes b) have diaries c) have uniforms


  • Pupils should come in class…..

а) with others b) on time c) when they want


Слайд 3

Тест к тексту 3

  • A Russian progressive school is called….

  1. Moscow school b) Summerhill c) Phoenix



  • The children have classes according to….

  1. their appearance b) their interests c) their wealth



  • There the children….

  1. always quarrel b) are friends c) don’t know each other



  1. Задание на дом

Цель: усвоение фактического материала, закрепление знаний и навыков, полученных на уроке.

Thank you, boys and girls. We’ll finish for today. We have a couple of minutes left and I am going to put you some marks.

Создание мотивации ожидания следующего урока (Tomorrow we’ll do a project «My dream school». It will be very interesting )

There are many arguments in favour of a progressive school.What is a progressive school like in your opinion?? (ex.2, p20)









Свежие документы:  Конспект урока для 2 класса "Цвета"

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: