План-конспект
урока английского языка в 5A классе.
Тема урока: « What weather! »
Цель урока: активизация лексико-грамматического материала по теме:
« Времена года и погода».
Задачи:
образовательные:
-активизировать употребление в речи лексико-грамматического материала по теме «Seasons and the weather» и структуры It is cloudy, It rains in autumn. The weather is cold.
— ознакомить с новой лексикой по теме «The weather»;
воспитательные:
— воспитывать познавательный интерес к окружающему миру, любовь к природе;
развивающие:
— развивать навыки говорения, чтения, аудирования, письма.
— развивать интеллектуальные и творческие способности детей.
Тип урока: комбинированный
Класс: 5
Оснащение урока: учебник Spotlight для 5 класса, Ю.Е. Ваулина, компьютер, экран проектора, карточки, аудио приложение, электронная физкультминутка для глаз, презентация.
План урока:
1. Организационный момент. Объяснение целей урока.
2. Речевая разминка.
3. Устная речь.
4. Письменная речь. Групповая работа.
5. Физкультминутка.
6. Аудирование.
7. Рефлексия.
8. Итог урока.
Ход урока:
Организационный момент.
T: Good morning, boys and girls! I am glad to see you! Sit down, please!
Речевая разминка. ( слайд 1)
T: Children, what do you say about the weather
— when the wind blows;
— when the sun shines;
— when it rains;
— when there are many clouds in the sky;
— when it is frog;
— when it is 30 degrees above zero;
— when it is 20degrees below zero.
What is the weather like today?
T: Today we are going to learn some new words and speak about the weather in different seasons.
III. Устная речь.
1. Работа с лексикой по теме “Seasons”.
T: Look at the screen and repeat after me: autumn, spring, summer, winter.
And now, children, answer my questions:
— How many seasons are there in a year?
— What is your favourite season?
— What season is the (coldest, hottest)?
— What are the winter (spring, summer, autumn) months? ( слайд 2-5)
IV. Письменная речь. Групповая работа.
T: You know, boys and girls that each season has its weather and it can be very different. Let’s repeat the words describing the weather.
(слайд 6-7);
a) Выполнение заданий с лексикой по теме “The weather”- приложение №1
T: Now I want you to work with the cards. Look at your cards.
б) Составление утвердительных и вопросительных предложений — приложение №2
V.Физкультминутка.
Hands up! Shake, shake. Hands down! Shake, shake. Raise your hands when you hear the word about the weather: foggy, tennis, warm, hot, friends, cold, monkeys, frosty, stormy, good-looking, snowy, rainy. Clap your hands when you hear the season: autumn, August, spring, favourite, rain, summer, snowman. Good of you.
А теперь проведем упражнения с нашими глазками.
( электронная физкультминутка для глаз « Снеговик»);
VI. Формирование навыков аудирования.
Let’s listen to the sounds. What is the weather like? (аудио приложение)
работа по учебнику: у.2 с. 93
T: And now, you are going to listen to the poem about the weather. Complete the gaps. I’m sure that you’ll understand it.
Ex.3, p.93 (аудио приложение)
T: You’ve listened to the text and now be ready to check.
VII. Рефлексия.
T: What is the weather like in your area?
(слайд 8);
VIII. Подведение итогов работы урока
T: I see that you know the words on topic “Seasons and the weather” and you can describe the weather in different seasons. I was pleased with your work today. Your homework is page 93, exercise 4. The lesson is over. Good bye!