Конспект урока для 6 класса «Would you like to take part in an International Internet Project?»

Долгополова В. И.

Урока английского языка в 6 классе

Тема:Would you like to take part in an International Internet Project?

( Section 1. Unit 3 БиболетоваМЗ, Enjoy English)

Цель: Коммуникативная: формирование лексических навыков чтения, навыков употребления ЛЕ, совершенствование лексических навыков говорения, совершенствование фонетических и грамматических навыков речи

Развивающая: развитие внимания, памяти, мышления, языковой догадки

Воспитательная: воспитание положительного отношения и интереса к книгам, чтению, интереса к изучаемому языку

Образовательная: расширение общего кругозора по данной теме

Языковойматериал: a quiz, to post, to connect, thrilling, an experience – новый; international, to take part, a project, an explorer, a participant, a member, to invite – для повторения

Речевой материал: речевой образец (на уровне текста) для введения новой лексики, глаголы todoи tomake с существительными

Ход урока: 1) Экспозиция – 3 мин

2) Проверка домашнего задания – 10 мин

3) Введение и тренировка нового речевого материала — 10 мин

4) Совершенствование грамматических и лексических навыков – 15 мин

5) Рефлексия – 3 мин

Этап урока

Время

Речь учителя

Речь учеников

Форма работы

Оснащение

Примечание

Экспозиция

















Проверка домашнего задания





Введение и тренировка нового речевого материала

















































































Совершенствование грамматическихи лексических навыков

































































































































































Рефлексия запись домашнего задания

3 мин

















10 мин









10 мин





















































































15 мин





































































































































































3 мин




Good morning.





How are you?







Let’s start our lesson with checking your homework.

, begin to read, please.

, continue, please.





As you know, the verbs to do and to make have different meaning with some words.

Look at exercise 16 page 79 and try to guess what meaning these verbs have.

To do homework



To do quizzes



To do good

To do shopping

To make a mistake

To make friends

To make a fire

To make progress



Now work in pairs. Close your students’ books. I’ll give you cards. Match the verbs and the nouns.



































Answer my question.

  1. Do you like to do shopping?

2)Do you do your homework every day?

3)Do you make friends easily?

4)Can you make a fire?



Can you use these words?



Then make two sentences. One is with the verb to do, the other with to make.





Когда мы используем прошедшее простое время?



Да, вы правильно говорите. А как образуется простое прошедшее время?

Aесли это неправильный глагол?



Let’s revise the second form.

Go

Get

Be

Have

Take

С помощью чего образуются вопросительные и отрицательные предложения?

Lookattheexercise 19. Complete the sentences put the verbs into the Past Simple.

, read the first sentence, please.

, read the second.









































Can you name words in these sentences which denote the Past?













OK. Let’s do ex 5 on page 53. You must make sentences and write them down. For example, the first sentence is you can take part in our interesting quiz.















What new words have you learnt?







Have you learnt something new about international Internet projects?

Good morning(3 раза) to you. We are glad to see you.



Fine, very well… And you?























Делать домашнее задание

Решать задания викторины

Приносить пользу

Делать покупки

Делать ошибку

Заводить друзей

Разводить огонь

Делать успехи











1)To do good – приноситьпользу

To do shopping – делатьпокупки

To doa quiz – решатькроссворд

Todohomework— выполнять домашнее задание

2)To make a mistake – совершатьошибку

To make friends – заводитьдрузей

To make progress – делатьуспехи

To make a fire — разводитьогонь





  1. yes, I do.



2)yes, I do my homework every day.

3) yes, I make friends easily

4) No, I can’t.



Yes, we can.



Usually I do shopping with my parents.

I hope I will make progress in English.



Когда мы говорим о действии, начавшемся и закончившемся в прошлом.



К глаголу добавляется окончание –ed.





Смотрим его в таблице неправильных глаголов.





went

got

was/were

had

took

с помощью вспомогательного глагола did/didnt











1 Five days ago, we went to the Geographical Museum.

2 Last summer, I shared some modern songs and photos with my friend.

3 At the beginning of this school year, our teacher presented his new Internet project to us.

4 Yesterday, I posted the article on the school website.

5 Last winter holidays, I got in touch with my friend by e-mail. He was abroad.

6 Last month, I had an interesting experience at the swimming club.

7 Two days ago, I took part an active part in a competition.

In the first sentence it is five days ago.

2 – last summer

3- in the beginning of this school year

4 – yesterday

5 – last winter holiday

6 – last month

7 – two days ago



2 – Yesterday I and my friend saw a thrilling film.

3 – Will you post some comments about your school events?

4 – Did they make new friends during their last trip?

5 – Tom has got experience in creating an Internet project.

6 – This website will connect a lot of students



An explorer, a participant, to invite, a member, to take part, a quiz, to post, to connect, thrilling, an experience



Yes, we have. We have learnt about IEC, and how we can take part in international projects.

Фронтально

















Фронтально









Фронтально























































































Фронтально









































































































































































фронтально






































Учебник, рабочая тетрадь







Учебник





































Раздаточ

ный материал









































Доска(Ved, did)











































































































































































Доска (запись домашнего задания)

В начале каждого урока дети приветствуют учителя с помощью двустишия





Отвечают все ученики







Учебник стр 79 упр 16



































Учащиеся должны распреде-

лить сущест-

вительные в 2 столбика. 1- употребляютсясto do, 2 – to make.





















































Учебник стр 80 упр 19





















































































































Рабочая тетрадь стр 53 упр 5























Учебник стр 77 упр 9, рабочая тетрадь стр 53 упр 7, стр 54 упр 8. Новые слова записать в словарь и выучить








Свежие документы:  Конспект урока биологии на тему «Наследственные болезни, их причины и профилактика»

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: