Конспект урока для 7 класса «Sport is fun»

Тема урока: Спорт – это весело («Sport is fun»).

Степени сравнения наречий. (“Degrees of comparison adverbs”).


Класс: 7

Тип урока: комбинированный урок


Цели и задачи урока:

Практические:

— активизация и систематизация лексических единиц по теме «Спорт»;

-формирование и развитие билингвистической коммуникативной компетенции;

-формирование умений и навыков адекватного восприятия иноязычной речи, как в устной, так и в письменной форме;

-введение нового материала по теме «Степени сравнения наречий»;

-закрепление введенного грамматического материала в устной и письменной речи.

Воспитательные:

-воспитание активности и умения принимать самостоятельные решения;

-воспитание коммуникативно-речевого такта, коммуникабельности.

Образовательные:

-расширение кругозора;

-повышение общей культуры учащихся.

Развивающие:

-развитие способностей школьников использовать иностранный язык как инструмент общения;

— развитие языковой догадки, умения наблюдать;

-развитие языковых способностей и устойчивого интереса к изучению английского языка.


Оборудование: наглядный материал по теме “Sport”, мультимедийное оборудование, раздаточный материал, учебник.












Ход урока


I. Organization moment. Task of the lesson


Good afternoon, children! It’s nice to see you again! How are you? Take your seats, please!

Look at the screen. There are a lot of pictures. Answer my question. What do you think we`re going to speak about?

Well. Today we’ll continue our theme “Sport is fun”. Sport is very good for your health and that’s why you must do sports to be healthy and strong.

Look at blackboard! I have prepared a proverb for you. Thousands years ago ancient Greeks said: ‘A sound mind in a sound body’. Millions of people who go in for sports know from their own experience that this famous saying is true to fact. At the same time great members of people do not go in for sport.  Some of them realize that sport is useful but prefer watching sports competitions on TV to going in for sport themselves. 


II. Warm-up activities

Ex. 68, p. 116


III. Vocabulary

Now I suggest you to look at the pictures and name kinds of sports. There are pictures of different kinds of sports on the screen. (Приложение 1) Answer my question/ What sports is it? (Учащиеся отвечают на поставленный вопрос It is … .)

I see that the kinds of sport you know very well.


IV. Vocabulary revision:

Work in groups

Свежие документы:  Календарно- тематическое планирование по английскому языку к учебнику «FORWARD» (под ред. М.В.Вербицкой), 6 класс ФГОС


Work in groups of 4. At the screen You can see the list of sports. (Приложение 2) Choose the right answers on your questions and write out them.


Football, table tennis, badminton, volleyball, chess, gymnastics, aerobics, dance, cycling, swimming, walking, skiing, ice-skating, horse-riding, windsurfing, jumping, running, boxing, polo, figure skating, hockey, baseball, athletics, handball.


1group: What sports are played in the winter? What sports do you need to wear special clothes for? (Skiing, ice-skating, figure skating, hockey.)


2group: What sports do people play in teams? What sports use balls? (Football, volleyball, gymnastics, polo, baseball, handball.)


3group: What sports do people play in pairs? (Table tennis, badminton, chess, boxing, dance, figure skating.)


V. Work in pairs.

Look at the cards on your desks. (Приложение 3) You must match the sentences or expressions with sports. It’s interesting what pairs do this exercise better and without mistakes.


1. A round ball. Two teams of 11 d) football

players kick (ударять ногой) it.


2. A small ball, table, small f) table tennis

bats (ракетки).


3. One or two men skate. a) figure skating



4. A group of men skate

with a hockey stick and e) hockey

beat a puck (шайба).

5. Two men with gloves c) boxing

beat each other.


6. To keep fit they travel b) cycling

by bicycle every weekend.


VI. Предъявление нового грамматического материала. Degrees of comparison of adverbs

Работа с учебником. Правило Ex.71, p.117


VII. Первичное закрепление изученного грамматического материала.

Упр.72, стр.118

Упр.73, стр.118

VIII. Results


IX. Home work


VIII. Рефлексия

3



Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: