Урок развития монологической речи
(путь сверху).
Волковская Ирина Андреевна
учитель английского языка
МБОУ СОШ № 65 г. Липецк
Класс:7
Учебник: О.В. Афанасьева,
И.В. Михеева., «English»
Тема:Traditions.
Подтема: Great Britain: a Country of Traditions.
Практическая цель: Развитие речевых умений (монологическая речь).
Сопутствующие задачи: совершенствование навыков аудирования, чтения, письма.
Развивающая цель: Развитие логического мышления, увеличение объема оперативной памяти, произвольного внимания.
Воспитательная цель: воспитание уважительного отношения к культуре страны изучаемого языка, знакомство с традициями в стране изучаемого языка.
Образовательная цель: знакомство с английской поговоркой “Do at Rome as the Romans do”, знакомство с английскими традициями
Речевой материал: английская поговорка “Do at Rome as the Romans do”
Оснащение: мультимедийная доска, учебники, картинки.
Вре мя | Речь учителя | Речьдействия учеников | Оснащение | |
I. Рз | 6 м | — Hello, boys and girls! I am glad to see you today. I hope you are fine and all are ready to work hard at our lesson, aren’t you? …goes to the blackboard and asks your classmates about date, who is absent and about the weather. — So let’s start our lesson. Look at the blackboard there you can see a proverb “Do at Rome as the Romans do” let’s repeat it together . -How we can translate it into Russian? | -Good morning teacher! We are glad to see too! We are fine!
Ученик расспрашивает класс о дате, погоде и отсутствующих. Читают поговорку.
Переводят.
Отвечают. |
Доска Слайд 2
|
II. Речев. подгот. |
5 м | -Yes, you are right, and what do you think mean this proverb? -Now your task is to read the words in transcription. |
Отвечают на вопрос
Читают слова по транскрипции.
|
Презентац. Слайд 3 |
III. Восприятие моно-лога –образ. (чтен.)
|
7 м
| -Look at the blackboard and try to guess what country we will talk about. -Yes! You are right! — Now open your books at p. 60. You are divided into 4 groups, each group has it’s own season, read the text “Great Britain: a Country of Traditions.” And answer the question what do you think is the most interesting tradition in the UK?
| Cмотрят на слайды.
читают
| Презентац. Слайд 4-7
учебник
|
IV. Прис- воение сод. текста
№1
№2
№3 |
2м
2м
5м
| And now you should do the ex. 17. p.62 your task is to match the names of the traditions with the season of the year. Look at the blackboard and guess the season and name the traditions. Your next task is to the ex. 18. p.62-63, you can use our text. Let’s check your answers, you can see the right ones on the blackboard
Now you have some minutes to make a plan of the text.
|
Выполняют упражнение.
Составляют план текста.
|
Учебник Слайды 8-11
Учебник
Текст
Слайд 12 |
V. Пере- сказ | 6м | You are divided into 4 group, each group has it’s own season, your task is to retell traditions of your season to the others. | Пересказывают подробно, кратко, по цепочке. |
|
VI. Изме- нение ситуа- ции | 5м | Here you can some pictures with important events in our country and abroad, your task is to describe it, what you can say about this holidays and traditions |
Описывают картинки. | Картинки. Слайды 13-15 |
VII. Итоги | 2м | And now I want you to show your attitude to our lesson. What did you like at the lesson? What didn’t you like? Thank you for being so active. You get good and excellent marks. Your hometask is on the blackboard, you should tell us about English tradition which you like most of all(7-10 sentences). The lesson is over. Goodbye. |
Записывают домашнее задание. |
доска |