Автор: учитель английского языка
Савинова Е.А.
Пресноредутская СШ
Северо – Казахстанская область
«Magic tree»
Заключительный урок английского языка 5 класс (II Четверть)
Цель:
— совершенствование лексических и грамматических навыков;
Задачи: Автоматизировать употребление лексики по темам «Мой день», «Цвета», «Времена года»; Повторить глагол to be.
Совершенствование произносительных навыков говорения.
— воспитание у учащихся интереса к изучению английского языка;
Оборудование: карточки с заданиями, рисунок ели, елочных игрушек, карета деда Мороза, Снегурочки.
Ход урока
I. Организационный момент
Т: Good morning, boys! Good morning, girls! I am glad to see you!
Good morning now,
Wake body, wake mind,
Work, play, seek, find,
Eat breakfast, dinner to
Wash, brush, sing, dance and do!
Good morning now
II. Фонетическая зарядка:
Merry, merry Christmas
Likely to come,
Merry, merry Christmas,
You are welcome!
III.
Т: Today we are going to have a look at our Magic Tree. So you wake body, wake mind. And what are you doing now?
Учащиеся по цепочке показывают выполнение действий, и все должны отгадать задуманное действия.
IV.
Т: Now we are ready to begin our trip. But how can we travel? Try to guess.
Translate the words and write them down:
мыть,
чистить
зубы
лицо
… часов
рука
T | F | ‘O |
| |
C | O | A | C | H |
L | O | C | L | A |
E | T | E | O | N |
A | H |
| C | D |
N |
|
| K |
|
V. Отработка в речи глагола to be.
Т: Here is our coach. What colour is it?
Учащиеся догадываются – Is it white? Is it blue? Is it red? Is it pink?
Is it black? Is it green?
Т: I will help us to travel.
It is green.
VI. Задания на развитие зрительной памяти
Now, let’s go to the Ist station. What is there?
There are words. Read the words “Merry Christmas!”
Нам нужно за три минуты составить все возможные слова из букв этих слов.
Учащиеся по цепочке записывают на доске составленные слова:
-my, me, time, tie, as, try, сat, he, she, it, is, hi
VII. Тренировка выразительного чтения
Т: Now we may go to the IInd station. What is there? A short poem. Read it!
This is the season
When mornings are dark
And the birds do not sing
In the woods and the parks.
So what season is it? (картинки с изображением зимы)
Учащиеся показывают время года – winter!
VIII. . Задание на правильное написание слов
We may go to the IIId station. Grandfather Frost lives here. He meets and gives us a poem to read and write down the missng words.This is the se (ason) When children s(ki) And Grand (father) Frost
Brings the (Christmas) Tree
IX. Заключительный этап урока
Oh, at last we see our Magic Tree. It’s wonderful! What is there in the tree?
– Many toys.
Take the snowman!
Учащиеся читают стихотворение.
I wish I were a snowman,
So tall and big and white,
I’d never have to clean my teeth
Or go to bed on night.
Please, draw your snowman.
Учащиеся рисуют снеговиков и составляют гирлянду.
So, what is there in the tree?
—Bells!
Учащиеся пишут слова, соответствующие транскрипции
[snow]
[winter]
[preznt]
[fleik]
But there are some other balls . What is there on the ball?
Учащиеся снимают шар и читают
It’s blue by night
By day it’s white
It is cold and not dry,
It falls form the sky
(snow)
I come with cold and snow
But you like me and snow
(winter)
Учащиеся отгадывают загадки.
And what is there on the lights?
Marry, Merry Christmas
Is likely to come.
Marry, Merry Christmas
You are welcome!
Snow in the winter,
Much confetti
Bright-blue, red and yellow
Lights on the tree
Учащиеся раскрашивают гирлянду, называя цвета.
Now we thank our Magic Tree and I wish you Merry Christmas!
Учащиеся поют песню Jingle, bells! Jingle, bells!
Jingle all the way,
Oh, what fun it is to ride
In a one-horse open sleigh!
Подведение итогов урока. Т: Our Tree is really magic!