МБОУ СОШ №5
г.о. Кохма Ивановская область
Урок английского языка
по теме:
«Learning More About Each Other»
(«Узнайте друг о друге»)
Зорина Наталья Витальевна
Unit 3. Learning More About Each Other.
Lesson 1.
Тема: May I Ask You a Question?
Цели урока:
Практические: учащиеся должны научиться
-использовать ранее пройденный лексико-грамматический материал в высказываниях по теме “How we can learn more about each other”;
— извлекать основную информацию из текста для чтения, обсуждать прослушанное;
— использовать изученную лексику и грамматику в кратких высказываниях;
Общеобразовательные:
— развитие общего кругозора (информация об образовательной программе по обмену учащимися);
— развитие филологического кругозора (повторение, закрепление раннее изученной грамматики);
— расширение словарного запаса
Развивающие:
— Развитие мыслительных процессов (сравнение, анализ);
— Развитие у учащихся аккуратности и настойчивости в преодолении трудностей в процессе работы над языком
Воспитательные:
— воспитание умения внимательно слушать собеседника;
— трудовое воспитание (учим учиться);
— формирование познавательной активности и поддержание интереса к учению.
Языковой и речевой материал:
1. Языковой материал.
Новый — to give an interview, to change, an exchange, a change.
Для повторения – разделительные вопросы
2 Речевой материал.
Новый – текст для аудирования, текст на чтение
Для повторения – употребление разделительных вопросов
Оснащение урока:
Аудиозапись;
Учебник Enjoy English — 3, М.З. Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанева,;
Ход урока
1 мин. T—CL 1 мин. 1 мин | |
1. Введение нового речевого материала -And now – meet Linda! (T points at her photo – p.40). Where does she study? What is she going to do next year? What is she doing now? Look through the text and find out about Linda. (Учащиеся просматривают текст, находят нужную информацию и отвечают на вопросы.) 2. Введение нового языкового материала. — I’ve got some new information about Linda. She is going to take part in a student’s exchange. Do you know what it is? Let’s do ex.5 p.42 and find out what the words “change” and “exchange” mean. (Ss do ex.5 p.42) (Дети анализируют значения слова “change”, при необходимости пользуются словарём). Pay attention that the word “change” has some different meanings. Compare the sentences:
Now pay attention to the words which sound similar in Russian and in English. Then Ss do ex.2 p.40:
— Now let’s read Linda’s interview (ex.3p.41) and learn more about her. (Pre-reading activities) 1.What questions would you ask Linda? 2.Find the words from ex.2 in the interview and underline them with your pencils in the text-books. 3.What questions does Linda answer in this interview? Find Wh-questions and mark them with a tick. Find Yes/No –questions and mark them. — Please, listen to Linda’s interview (ex.3p.41). Put on your head—phones and begin working. (Дети прослушивают аудиозапись и выполняют задания, находя нужную информацию. Первичное ознакомление с текстом.) Now let’s check up how you have done your task. III. Повторение раннее пройденного материала и развитие всех ВРД 1. Развитие навыков говорения (Tag—questions)
(If it’s necessary, T makes “a grammar pause” to refresh Ss’ grammar). -Linda speaks French, doesn’t she? -Her hobbies are theatre and music, aren’t they? -She plays the guitar, doesn’t she? -She is going to come with a group of students to Russia, isn’t she? — I want to know more about you but something is wrong with my computer Will you help me? (Ss do ex.4 p.20 WB: they “help the computer” to complete the tag-questions and write down short answers) 1. You study a lot of subjects, …? 2. You can play a musical instrument,…? 3. You don’t speak English,…? 4. You have English three times a week,…? … IV.Заключительный этап. А) подведение итогов -I see we can read the new words well. And what is the result of our lesson? (Ss’ possible answers: We can read the new words, we met Linda. we asked and answered a lot of questions, we know the word “change”. В) Сообщение дом.задания That’s great! Your hometask will be to learn the expressions with the words “change” and “exchange”- and ex.3 p.41, read ex.3 p.41. And do ex.1,2 p.55 in a written form. (T gives a short gist of the homework). С) сообщение оценок (с мотивировкой) Thank you for your active work. Your marks are… That’s all for today, the lesson is over. Good-bye! | 2 мин
T—CL
8 мин.
7 мин P—P 7 мин.
3 мин.
5 мин.
5 мин. Упр. на закрепление лексических навыков, навыков орфографии 5 мин |