Конспект урока по английскому языку «May I Ask You a Question?»

МБОУ СОШ №5

г.о. Кохма Ивановская область









Урок английского языка

по теме:

«Learning More About Each Other»

(«Узнайте друг о друге»)







Зорина Наталья Витальевна






















Unit 3. Learning More About Each Other.

Lesson 1.

Тема: May I Ask You a Question?

Цели урока:

Практические: учащиеся должны научиться

-использовать ранее пройденный лексико-грамматический материал в высказываниях по теме “How we can learn more about each other”;

— извлекать основную информацию из текста для чтения, обсуждать прослушанное;

— использовать изученную лексику и грамматику в кратких высказываниях;

Общеобразовательные:

— развитие общего кругозора (информация об образовательной программе по обмену учащимися);

— развитие филологического кругозора (повторение, закрепление раннее изученной грамматики);

— расширение словарного запаса

Развивающие:

— Развитие мыслительных процессов (сравнение, анализ);

Развитие у учащихся аккуратности и настойчивости в преодолении трудностей в процессе работы над языком

Воспитательные:

— воспитание умения внимательно слушать собеседника;

— трудовое воспитание (учим учиться);

— формирование познавательной активности и поддержание интереса к учению.

Языковой и речевой материал:

1. Языковой материал.

Новый to give an interview, to change, an exchange, a change.

Для повторения – разделительные вопросы

2 Речевой материал.

Новый – текст для аудирования, текст на чтение

Для повторения – употребление разделительных вопросов


Оснащение урока:

Аудиозапись;

Учебник Enjoy English — 3, М.З. Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанева,;



Ход урока

  1. 1. Подготовка учащихся к учебной деятельности на ин.яз.


А) приветствие

Good morning, dear pupils! I’m glad to see you. I hope you are fine and are ready to work hard at our lesson, aren’t you? So, let’s begin. We are going to start Unit 3 today. The title of this unit is “Learning more about each other”.

В) речевая разминка

Аnswer my question, please: how can we learn more about each other?

(Ss give possible answers (brainstorming):

  • play together

  • e-mail to each other

  • Phone to each other

  • Speak to each other on different topics

  • Ask each other different questions).

2. Сообщение цели урока учащимся

— Of course, you are right. Look at the topic of our lesson “May I ask you a question?” By asking and answering questions we can learn more about each other. Today at the lesson we’ll expand our vocabulary through reading for specific information; develop our dictionary skills, practise answering Tag-questions. And we’ll start preparing for giving an interview.








1 мин.




TCL



1 мин.







1 мин





  1. Ознакомление и тренировка нового языкового материала.

1. Введение нового речевого материала

-And now – meet Linda! (T points at her photo – p.40). Where does she study? What is she going to do next year? What is she doing now? Look through the text and find out about Linda. (Учащиеся просматривают текст, находят нужную информацию и отвечают на вопросы.)

2. Введение нового языкового материала.

— I’ve got some new information about Linda. She is going to take part in a student’s exchange. Do you know what it is? Let’s do ex.5 p.42 and find out what the words “change” and “exchange” mean.

(Ss do ex.5 p.42) (Дети анализируют значения слова “change”, при необходимости пользуются словарём). Pay attention that the word “change” has some different meanings. Compare the sentences:

  1. I have to change my dress for dinner.

  2. Can I change my Russian money for English Pounds?

  3. Is the weather changing?

  4. Let’s go to the zoo for a change?

Now pay attention to the words which sound similar in Russian and in English. Then Ss do ex.2 p.40:

  1. Listen and repeat. (Хоровая отработка новой лексики)

  2. –By the way, can you translate the English words from ex.2? Close the Russian translation, please.

  3. And now – let’s work in pairs, try to translate these words from Russian into English. Close the English translation.

  4. Fill in the gaps with the words from ex.2 (T reads ex.1 and makes the “gaps” (pauses) which Ss should fill in). Example: Linda Silvester is a student at the local school.

— Now let’s read Linda’s interview (ex.3p.41) and learn more about her.

(Pre-reading activities)

1.What questions would you ask Linda?

2.Find the words from ex.2 in the interview and underline them with your pencils in the text-books.

3.What questions does Linda answer in this interview? Find Wh-questions and mark them with a tick. Find Yes/No –questions and mark them.

— Please, listen to Linda’s interview (ex.3p.41). Put on your headphones and begin working. (Дети прослушивают аудиозапись и выполняют задания, находя нужную информацию. Первичное ознакомление с текстом.)

Now let’s check up how you have done your task.

III. Повторение раннее пройденного материала и развитие всех ВРД

1. Развитие навыков говорения (Tagquestions)

    • Now I want to check how attentive you are. I’ll ask you some questions about Linda. Please, mind your grammar – these are Tag-questions.

(If it’s necessary, T makes “a grammar pause” to refresh Ss’ grammar).


-Linda speaks French, doesn’t she?

-Her hobbies are theatre and music, aren’t they?

-She plays the guitar, doesn’t she?

-She is going to come with a group of students to Russia, isn’t she?

— I want to know more about you but something is wrong with my computer Will you help me? (Ss do ex.4 p.20 WB: they “help the computer” to complete the tag-questions and write down short answers)

1. You study a lot of subjects, …?

2. You can play a musical instrument,…?

3. You don’t speak English,…?

4. You have English three times a week,…?

IV.Заключительный этап.

А) подведение итогов

-I see we can read the new words well. And what is the result of our lesson?

(Ss’ possible answers: We can read the new words, we met Linda. we asked and answered a lot of questions, we know the word “change”.

В) Сообщение дом.задания

Thats great! Your hometask will be to learn the expressions with the words “change” and “exchange”- and ex.3 p.41, read ex.3 p.41. And do ex.1,2 p.55 in a written form.

(T gives a short gist of the homework).

С) сообщение оценок (с мотивировкой)

Thank you for your active work. Your marks are…

That’s all for today, the lesson is over. Good-bye!


2 мин


TCL





8 мин.









7 мин



PP






7 мин.







3 мин.










5 мин.










5 мин.

Упр. на закрепление лексических навыков, навыков орфографии



5 мин















Свежие документы:  Конспект урока для 9 класса "Прямолинейное и криволинейное движение. Движение тела по окружности"

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: