Цель урока: Систематизация знаний учащихся по изученному материалу.
Задачи урока:
Образовательные:
тренировать учащихся в употреблении знакомых лексических единиц и грамматических структур;
формировать навыки чтения и диалогической речи.
Развивающие:
развивать познавательные, творческие способности учащихся;
развивать долговременную память, фонематический слух,
речь учащихся.
Воспитательные:
воспитывать интерес к изучаемому языку.
Оборудование урока: компьютер, мультимедийный проектор.
Ход урока:
I Орг.момент
-Good morning my dear pupils. It’s unusual lesson we have many guests. Don’t be nervous! Today we say “Good bye’’ to our Student’s book “Enjoy English 1”. We have finished studying it. Tell me, please, do you like it? Pupils: Yes, we do.
— Close your eyes. You have to imagine that you are passengers of a train. We are going to travel. I’ll check it up your knowledge. Pay attention. The train is leaving.
II Основная часть
1. Station 1 “Phonetics”
—The 1st station is called “Phonetics”. We should train our tongues.
1) Reading transcriptions. (Чтение слов по транскрипции)
2) Patters and rhymes (чтение скороговорок и рифмовок)
Sid sees six trees.
A fat black cat sat on a hat.
Hickety, pickety,
my black cat
Likes to sit in my blue hat.
2
2. “Train your brain”
— The second station is called “Train your brain”. Put the missing letters in the words.
1) Put the missing letters in the words.
M_ _t, ch_ _se, br_ _kfast, t_ _, sw_ _t, c_ rr_ t, p_rr_dge.
2) Составление слов
— You can see the cards, the task for you to find the words about “Food”.
Match the two parts of each word.
che app lon bage
le sand mon wich
cab bre but ad
rry le me ter
3. “Lexical”
— Name 5 things. Listen to the task. You should pulls out the card with the task & do it.
Name 5 sorts of vegetables |
Name 5 animals |
Tell us about your friend (5 sentences) |
Tell us about yourself (5 sentences) |
What can you do? (5 sentences) |
What can’t you do? (5 sentences) |
4. “Musical”
— It’s time to have a rest and remember our poems and songs.
5. “Conversation”
— Make up a dialogue. (Несколько диалогов у доски с использованием муляжей овощей и фруктов)
-Well done! There are some phrases there. Your task is to make a dialogue using the following phrases. You have some minutes. Don’t forget to be polite, you may offer or ask something.
3
May I take… ? | |
What would you like? | Excuse me. Can you help me? |
I don’t like … | Would you like to buy…? |
That’s a pity. | What would you like? |
I want some… | I would like… |
Thank you | Take it, please |
I’m hungry | Give me some… please |
Please, May I have it? | I don’t like … |
6.”Grammar”
Выбери нужное слово.
— Fill in the gaps with am, is, are
1) I … nice. 5) My friend… brave and strong.
a) am a) am
b) is b) is
c) are c) are
2) … you sad ? 6) They … cunning.
a) am a) am
b) is b) is
c) are c) are
3) We … three nice birds. 7) Jack … a horse in the morning.
a) have a) ride
b) has b) rides
4) I have… friends.
a) many
b) much
7. “Christmas”
— Be attentive. The last station is… Can you help me? Read the word.
(Merry Christmas!) Translate, please! What is this holiday?
4
Our last station is devoted to the most interesting, the most important, the most beautiful, and of course, the most favourite holiday among all people all over the world — Christmas!
I congratulate you on this holiday and I wish you Merry Christmas! I wish you to be always happy, healthy, wealthy and wise!
There are many Christmas traditions in different countries, but in last year we spoke about Christmas traditions in Great Britain.
Рождество – это праздник, посвящённый рождению Иисуса Христа. Рождество является одним из самых главных, значимых, и любимых праздников в году. Особенно это касается Англичан. Ни один праздник, даже Новый год не могут сравниться с Рождеством по масштабам подготовки и празднования. Как ни к какому другому празднику, к Рождеству начинают готовиться заранее. День накануне Рождества называется Сочельник или по– английски Christmas Eve, а Ночь – Святой. В такую ночь в Вифлееме в Палестине родился Иисус Христос.
В канун Рождества младшие школьники участвуют в представлениях, посвящённых рождению Христа. Они разыгрывают сценки из библейской жизни, где главными героями становятся Мария, Иосиф, младенец Иисус Христос, пастухи, Волхвы, пришедшие поздравить и преподнести свои дары новорожденному младенцу Иисусу. Традиционно дети исполняют Рождественские гимны или песни, которые иначе называют Carols.
Исполнение песни “We wish you a Merry Christmas”
В Великобритании существует традиция написания писем Санта Клаусу. Обычно дети пишут письма, указывая свои просьбы, пожелания. Но вместо того чтобы бросать их в почтовый ящик, они бросают их в камин. Тяга воздуха поднимает дымок от писем вверх по трубе и Father Christmas, читая, таким образом, письма, исполняет детские желания.
Также существует традиция Развешивания чулков над камином. Существует легенда, что однажды Father Christmas рассыпал монеты как раз в тот момент, когда спускался по трубе. Монеты бы непременно пролетели через решётку для золы и потерялись, если бы они не упали прямо в чулок, повешенный для сушки на камин. С тех пор дети продолжают развешивать чулки в надежде найти в них подарки.
5
3. Оценивание
— У нас в классе есть тоже волшебный чулок, давайте посмотрим, может быть, рождественское волшебство уже начинает действовать.
(подарки для детей, оценки за активную работу)
— I congratulate you on this holiday and I wish you Merry Christmas! I wish you to be always happy, healthy, wealthy and wise!
4. Итог
— I’m greatly sorry, but our trip is over. I’ satisfied with your work.
— I congratulate you on this holiday and I wish you Merry Christmas! I wish you to be always happy, healthy, wealthy and wise!