Урок по английскому языку в 7 классе «Английский язык в современном мире»

Урок по английскому языку в 7 классе «Английский язык в современном мире»

Цели урока:

  1. Развитие лексических навыков по теме «Англоговорящие страны».

  2. Развитие навыков аудирования и чтения.

  3. Формирование грамматических навыков по теме соединительные местоимения who, which, that.

  4. Закрепление страноведческого материала по теме «Страны. Национальности. Языки».

Оборудование: проектор.

Литература: Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Английский язык: английский с удовольствием/ учебник анг. яз. для 7 кл. общеобраз. учрежд. – Обнинск: Титул,2008.

Барашкова Е.А. Грамматика английского языка: сборник упражнений: часть 1: 7 класс – М.: Издательство «Экзамен»,2006.

Дзюина Е.В. Поурочные разработки по английскому языку к УМК М.З.Биболетовой и Н.Н. Трубаневой Английский язык: английский с удовольствием для 7 класса. – М.: ВАКО,2008.

Аудиокассета к учебнику английского языка для 7 класса.





Ход урока

  1. Организационный момент.

  • Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. How are you? Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? Who is absent today? What is the weather like today?

  • Today we’ll have a talk about English as a world language. (Слайд 1)

  1. Фонетическая зарядка.

— Look at the map, please. You can see different continents and countries there. These words help us to remember the names of the countries and the nationalities of people living in them. (Слайд 2)

China – the Chinese

Ireland – the Irish

Portugal – the Portuguese

England – the English

Scotland – the Scottish

Germany – the Germans

Australia – the Australians

Finland – the Finnish

Russia – the Russians

Italy – the Italians

France – the French

The USA – the Americans

  1. Речевая разминка

— Now I want you to answer my questions. Be active and give the full answers. (Слайд 5)

1) What languages do you speak?

2) Are you proud to be Russian?

3) How can you describe the Russians?

4) Australians speak German, don’t they?

5) Can you name English-speaking countries?

6) What the most frequently used languages in the world do you know?

7) What do you know about personal characteristics of the English?

8) Why is it important to learn English nowadays?

4. Активизация изученного материала по теме «Страны и языки»

— I want you to open your textbooks, page 38, exercise 18. You will work in pairs and answer the questions of this exercise.

— Your time is up. Who is ready to answer the first question? Why do you think so? Look at the map of exercise 19, page 38. Do you know these countries?

5. Тренировка навыков аудирования и устной речи.


— It’s interesting to find out if you are right. Listen to the tape and check your guesses (ученики прослушивают аудиозапись из упр.19 стр.38 из учебника). Now finish my sentences please (Слайд 6):

1) English is spoken as a first language in … (the marked countries).

2) The capital of Great Britain is … (London).

3) Dublin is the capital of … (Eire).

4) The capital of Australia is not… (Kingston, Ottawa, etc.)

5) The Australians speak … (English).

6) Washington is the … (capital of the United States of America).

7) Bridgetown is the capital of … (Barbados).

8) The capital of New Zealand is … (Wellington).

6. Физкультминутка.

Look and Point

Look at the ceiling,

Look at the door,

Look at the window,

Look at the floor.

Point to the window,

Point to the door,

Point to the window,

Point to the floor.



7. Активизация навыков чтения.

— Now we know that people of many countries speak English as their mother tongue. I am sure it will not be difficult for you to do exercise 20, page 38. You will have to match the questions and the answers.

8. Ознакомление со словами who, which, that и с правилами их употребления.

— The English language is spoken all over the world. If you want to speak it correctly, you must know English words and grammar rules very well. We shall learn how to use the words who, which and that. Look at the exercise 23, page 39. Ученики самостоятельно выводят правило и записывают примеры в тетрадь. Затем учащиеся письменно выполняют упражнение 24 стр.39 на закрепление данного правила. В качестве дополнительного закрепления можно организовать выполнение упражнения из презентации (Слайд 7).

9. Подведение итогов урока.

— That’s all for today. Have you got any questions? Your home task will be exercises 2,4 page 29-30.









Свежие документы:  Возрастные особенности подросткового периода и их учёт при обучении английскому языку

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: