Конспект урока «HEALHTY FOOD GUIDE» 9 Класс








Номинация: «Иностранный язык»






Тема урока: «HEALHTY FOOD GUIDE»


Класс: 9 «В»






Автор проекта:

Панюта Оксана Рувимовна, учитель

муниципального общеобразовательного учреждения средней общеобразовательной школы № 50 г. Краснодара, Прикубанского внутригородского округа











Краснодар 2009

Предмет:

Класс:

Тема урока:


Учебно-методический комплект:

  1. Английский язык. Учебник для 9 класса общеобразовательных учреждений. Авторы: В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа и др.

  2. Книга для чтения.

  3. Книга для учителя.

  4. Рабочая тетрадь.

  5. Аудиокассеты.




ОСНАЩЕНИЕ: компьютер, мультимедийный проектор, экран, грамматические таблицы «Степени сравнения прилагательных», «Степени сравнения наречий».



ПРОГРАММНОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ:


Microsoft Office Word;

Microsoft Power Point;

Windows Media.















ЦЕЛИ УРОКА:

  • Формирование лексических и грамматических навыков чтения и говорения на основе активной лексики по теме «Здоровый образ жизни»;


  • Развивать умение извлекать специальную информацию из различных источников, в том числе основанных на ИКТ;


  • Формирование потребности в правильном питании как основы здорового образа жизни.


ЗАДАЧИ УРОКА:

  • активизировать употребление в речи лексики по теме «Здоровый образ жизни»;


  • практиковать учащихся в аудировании с различной стратегией;


  • развивать навыки поискового чтения;


  • повторить и тренировать употребление в речи степеней сравнения прилагательных и наречий, условных предложений времен и условия (I тип).




ПЛАН УРОКА:

  1. Greeting. Introduction to the lesson.

  2. Warming up.

  3. Phonetic Drill.

  4. Listening.

  5. Presentation.

  6. Summing up.

  7. Home task.


Ход урока:


  1. Greeting. Introduction to the lesson.


T – Cl

T: Good morning, dear children. I’m glad to see you. How are you today? I hope everything is OK. Are you ready for the lesson?

  1. Warming up.


T.: I want to draw your attention to the blackboard where the quotation from Jerome K. Jerome is written: “We are the slaves of our stomach”. Is it so? What do you think about this quotation? How do you understand these words? What’s your opinion?

(Students exchange their opinions and make a word-map using the expressions:

I think …

To my mind …

In my opinion …

It seems to me …)

Possible answers:

P1: That’s right. We often eat as much as we want.

P2: To my mind, people eat all the time: at home, in parks, in the streets, in cinemas, in cafes and restaurants.

P3: It seems to me we don’t care about what we eat. If it is tasty, why not?

P4: I don’t agree with you because my family and I prefer only healthy food which is rich in vitamins.

P5: In my opinion food influences our mind and our behavior.

P6: Don’t forget that tastes are differ and we should respect people’s food habits in different countries.

P7: As for me I like sweets and cakes very much. I know it’s bad for me but I can’t stop eating it.

T.: Let’s summarize everything you have said.

P: People like to eat. Some of them eat because food is tasty and don’t pay attention to their weight. But other people prefer healthy food and want to be strong and full of energy.

T.: Why did I begin our lesson from this quotation?

P.: Maybe we shall speak about different kinds of food?

T.: Yes, you are right. We’ll speak about healthy living guide especially about food we eat.

СЛАЙД 1.

  1. Phonetic Drill.

T.: In order to speak about “Healthy Food” I want to make sure you know the meaning of these words.

СЛАЙД 2.

СЛАЙД 3.

  1. Listening.

T.: Now let’s review grammar about comparing objects and actions.

СЛАЙД 4.

(Повторение грамматического материала по таблицам)

T.: Correct the sentences.

Many people in GB now think less about their health. They eat a lot high-fat food and less fibre. Fat is thought to be the cause of health. Besides, people believe that they should exercise less not to be slim. Some people have started counting the calories they eat every day. (A calorie is the energy value of food.) So that they can try to take in more calories and gain weight. This is called a calorie-controlled diet. Special food with more calories for slimmers is produced now in GB.


  1. Presentation.

T.: There are different opinions about what people should eat. Let’s try to understand:

1. How can different foods influence our health?

2. Why do some people have problems with their weight?

3. What should we do for losing weight and looking great?

СЛАЙД Ы 5-15.


Possible answers:

P1: I believe I can eat everything I want. I don’t eat a lot so I have no problem with my health. I like sweets and fast food. It gives me extra calories but I’m always in a hurry. I like meat and vegetables, hamburgers and pizza, but I don’t eat at night.


P2: It is very important to eat healthy food and to get the right balance of vitamins in our diet. My family and I prefer eating the right combination of food at the right times of day. You can control your mood, mind and behavior by things you eat.


P3: To my mind people should choose for themselves if they want to be healthy – it’s their life. They are free to decide. For example my friend Pete likes eating fast food, cakes, cookies and drinking Pepsi. He is pleasantly fat but he is very clever. He is good at computers. And Mary is a veggie. She eats high-fibre food and like raw vegetables. She is easy-going and sociable. She looks nice. I like to have different people with different likes and dislikes as my friends.


P4: As for me I’m more interested in quantity than quality. I can’t stand getting up from the table if I still have room in my stomach. I prefer rice or potatoes and cooked vegetables to salads, and cooked vegetables to salads, and would rather drink Coke than fruit juice.


P5: As far as I know we should care about our health. If we want to be healthy we shall eat low-fat food, milk products, fish and meat with vegetables, beans and bread. Right food and drink provide us with lots of vitamins and minerals which are important for our bodies. Of course, we need fat and sweets because they give us energy. But don’t eat a lot.


P6: And I want to add that to stay healthy you need food that contains something from each of three main groups of food. So we need protein, fat and carbohydrate.


P7: It seems to me I am what I am. I don’t mind what I eat. I am a bit overweight. I think dieting is dangerous. I adore desserts, chocolate, milk shakes and fizzy drinks. Why should I give up such tasty things.


P8 – P7: In my opinion if you go on eating too much you’ll become obese and obesity leads to heart disease, diabetes and stroke.


P6 – P7: You shouldn’t give up things you like but you should not eat all the time.


  1. Summing up.

T – Cl.

T – P1, P2

T.: Now let’s answer the question: What food should we eat to be healthy and look great?

P1: If you want to look great you should eat a variety of foods but in smaller quantities.

P2: If you want to be healthy and in good mood you shall eat natural food. They can make you more intelligent, optimistic and energetic.

P3: Our bodies use different kinds of nutrients: carbohydrates, protein, fats, vitamins and minerals. Different food contain different nutrients so we should choose a balanced daily diet.

P4: And I want to add we should eat less fat, cut down on sugar and salt and we must eat more fresh fruit and vegetables.

P5: We shouldn’t forget the food we eat, depends on lots of things. Culture, religion and traditions also play a part in what food we eat.

T.: You have worked very well today. Your marks are …



  1. Home task.

Your home task is to write a dialogue about healthy food.

Good bye.

СЛАЙД 16.



























Используемая литература:

  1. А.В.Смирнов «Тесты по английскому языку к учебнику В.П.Кузовлева и др. “English 9”», «Экзамен», М., 2005 г.

  2. Г.С.Макарова «Дидактические карточки-задания по английскому языку к учебнику В.П.Кузовлева и др. “English 9”», «Экзамен», М., 2003 г.

  3. Ю.А.Боярская «Дополнительные упражнения по английскому языку к учебнику В.П.Кузовлева и др. “English 9”», «Экзамен», М., 2003 г.

  4. Журналы для изучающих английский язык «Speak Out»

6, 2005; Hot Issues «ГЛОССА-ПРЕСС».

  1. www.zozh.net

  2. www.poedim.ru

  3. be-fine.ru













Комментарий – пояснение к уроку.


Представленный урок является неотъемлемой частью цикла «Здоровый образ жизни».

Поскольку? одним из ведущих видов речевой деятельности при обучении иноязычной культуре является говорение, учащиеся могут продемонстрировать свои умения на уроке достаточно плодотворно, т.к. предварительная работа с активной лексикой по теме проводилась в тренировочных упражнениях на предшествующих уроках. Это способствовало пониманию учебного материала. Вопросы здорового питания, затронутые на уроке, актуальны и познавательны среди подростков. Существует и проблема лишнего веса, поскольку имеется возможность приобретения различных продуктов питания, несмотря на их ценность для организма.

Таким образом, тема важна для учащихся и поможет им найти различные пути решения имеющихся проблем.

Использование мультимедийных презентаций на уроках не является новой формой ведения урока для обучающихся.

Слайды презентации содержат материал различной направленности.

Слайды 2-3 помогают вспомнить лексику по теме «Здоровый образ жизни» и применить её при переводе предложений с русского языка на английский. Одновременно имеется возможность контроля вариантов ответов.

Слайды 5-15 несут в себе информационную направленность. Материалы презентации помогают учащимся подготовить ответы на поставленные учителем вопросы.

Применение ИКТ даёт возможность рационально использовать учебное время и различные источники, в том числе ресурсы Интернет, сделать урок более насыщенным и эффективным.



Свежие документы:  Конспект урока по биологии 9 класс по теме: «Жизнь в архейскую и протерозойскую эры»

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Технология: